Op zoek naar een baan? Bekijk onze Werken bij Interzorg website.

Personenalarmering

Informatie over personenalarmering

24 uur per dag verzekerd van hulp in geval van nood?
Dat kan met personenalarmering. Met 1 druk op de alarmknop kunt u rekenen op de
professionele hulp via Interzorg.

Voor noodsituaties en als uw telefoon niet onder handbereik is kunt u gebruik maken van uw alarm:

  • Wanneer u valt en direct hulp nodig hebt
  • Wanneer u dringend van uw zorgverlener / mantelzorger, assistentie nodig hebt
  • Wanneer u zich onwel voelt en acute zorg nodig hebt

U kunt professionele alarmering bij Interzorg aanvragen als u thuiszorg van Interzorg ontvangt en woonachtig bent in de regio Noord-Oost Brabant, Nijmegen of Wijchen. Heeft u thuiszorg (verpleging of verzorging) van een andere zorgaanbieder, dan kunt u geen professionele alarmering bij Interzorg aanvragen. Uw eigen zorgaanbieder kan de professionele alarmering voor u regelen.

U ontvangt een kleine lichte zender met alarmknop in de vorm van een halszender, polszender of een sieraad. In geval van nood geeft u met één druk op de knop aan dat u hulp nodig heeft. Het alarmtoestel verbindt u met de meldcentrale die vervolgens de juiste persoon of instantie waarschuwt.

Het leveren van personenalarmering voor cliënten van Interzorg gebeurt door het bedrijf FocusCura.

Bekijk hier de alarmeringsproducten van FocusCura.

Bij het afsluiten van een abonnement op de personenalarmering kunt u kiezen voor professionele alarmering of sociale alarmering.
Afhankelijk van de soort alarmering die u kiest wordt een medewerker van Interzorg of iemand uit uw sociale kring gewaarschuwd.


Wat is professionele alarmering?

Bij professionele alarmering wordt het wijkteam van Interzorg
door de meldcentrale gewaarschuwd in noodsituaties.

Via uw alarmtoestel in uw woning wordt verbinding
gemaakt met een medewerker van de meldcentrale. De medewerker vraagt wat er aan
de hand is en zorgt dat Interzorg wordt gewaarschuwd. Een medewerker van Interzorg
komt vervolgens naar u toe om hulp te bieden. In de nacht werkt Interzorg samen
met andere organisaties. Wanneer u dan op de alarmknop drukt komt een
medewerker van een andere organisatie u helpen. Bij acute nood wordt de
ambulance door de meldcentrale ingeschakeld. Een geruststellende gedachte voor
u en uw naasten.


Sociale alarmering

Bij sociale alarmering is een familielid, buur of naaste uw eerste contactpersoon in geval van nood.
Wanneer u voor sociale alarmering kiest, dan wordt na alarmering iemand uit uw sociale kring gewaarschuwd door de meldcentrale.

Wanneer u gebruik wilt maken van professionele alarmering via Interzorg moeten de volgende zaken geregeld zijn:


  • U sluit een overeenkomst voor cAlarm af met FocusCura voor de huur van het alarmtoestel en de alarmknop. Meer informatie vindt u bij: ‘Hoe vraag ik personenalarmering aan?’.
  • Interzorg moet in geval van nood in uw woning kunnen. Hiervoor plaatst u een sleutelkastje. Deze koopt u zelf of u huurt een sleutelkastje bij FocusCura.
  • U sluit een overeenkomst personenalarmering af met Interzorg.

U betaalt altijd maandelijks aan FocusCura de kosten
voor de huur van het alarmtoestel en de alarmknop en eventueel voor de huur van
een sleutelkluis. De maandelijkse kosten zijn afhankelijk van wat u bij
FocusCura afneemt.

Kiest u voor sociale alarmering (waarbij de
meldcentrale iemand uit uw sociale kring belt na een alarmoproep) dan zijn er
naast de huur van de apparatuur geen verdere kosten. U heeft dan alleen een
overeenkomst met FocusCura en niet met Interzorg.

Bekijk de tarieven op de site van FocusCura

Als u kiest voor professionele alarmering via Interzorg, dan betaalt u ook €15,25 per maand (prijspeil 2022) aan Interzorg.

Indien u al thuiszorg (verpleging) heeft van Interzorg
én personenalarmering nodig heeft, dan zijn er veelal geen kosten verbonden aan
deze professionele achterwacht. Dan betaalt u alleen maandelijkse kosten aan
FocusCura voor de huur van het alarmtoestel, de alarmknop en eventueel
sleutelkluis. Uw wijkverpleegkundige kan u hier meer over vertellen.

Via uw zorgverzekering zijn er diverse mogelijkheden voor tegemoetkoming in de kosten
voor de huur van de apparatuur. Op de website van FocusCura leest u er meer over.

Interzorg werkt voor personenalarmering enkel samen met FocusCura die de alarmeringssystemen levert. Gebruikt u een alarmeringssysteem van een andere aanbieder, dan kunt u geen personenalarmering bij Interzorg afnemen.

Klik rechts op de knop ‘Klik hier om  aan te vragen‘ en kies bij uw aanvraag voor ‘professionele alarmopvolging’ en kies voor zorgaanbieder ‘Interzorg Oss Thuiszorg B.V. (B2C)’

FocusCura neemt contact met u op voor het plaatsen en
installeren van het alarmtoestel. U ontvangt dan ook de zender die u om uw pols
of nek draagt. Als u een sleutelkluis gaat huren van FocusCura, dan hangt de
monteur deze voor u op.

FocusCura laat aan interzorg weten dat u professionele
alarmering van Interzorg wilt. Een wijkverpleegkundige van Interzorg neemt
contact met u op om een aantal zaken door te nemen rondom uw gezondheid en over
de toegang tot de woning. Op die manier kunnen wij u goede hulp bieden indien u
alarmeert. Vervolgens sluit u een overeenkomst met Interzorg af. Vanaf dat
moment zal de meldcentrale Interzorg waarschuwen als u alarmeert en er hulp
nodig is.

Aanvragen?

 

Meer informatie?

Heeft u een vraag over personenalarmering of mogelijkheden voor woningtoegang? Kijk dan op de website van FocusCura of neem contact op met FocusCura via telefoonnummer 030 – 692 70 50.

Algemene voorwaarden personenalarmering

Bekijk hier de algemene voorwaarden die gelden bij het afsluiten van een abonnement voor personenalarmering.

Algemene voorwaarden professionele alarmopvolging